pc
Olbrzymie kesony w drodze do Norwegii. 3 specjalistyczne konstrukcje na barkopontonie wypłynęły ze Szczecina na początku tygodnia. Zostaną wykorzystane przy budowie mostu w okolicach Malm.
Specjalistyczne konstrukcje w Stoczni Szczecińskiej wykonała spółka JVP Steel Poland na zamówienie chińskiej firmy Sichuan Road & Bridge, która wykona most w Norwegii. Każdy keson ma 18 m długości, 15 m szerokości, 10 m wysokości i waży 220 t. Załadunek bloków na barkoponton Boa Barge 42 odbył się przy nabrzeżu pochylni Wulkan w Stoczni Szczecińskiej. Do Ulsteinvik w Norwegii kesony są holowane przez holownik Boa Heimdal. Na miejsce zestaw dotrzeć ma jeszcze dzisiaj.
Kesony, czyli specjalne stalowe lub żelbetowe skrzynie, służą do prowadzenia w nich prac hydrotechnicznych pod poziomem wody lub w nawodnionych gruntach. Wykorzystywane są przy budowie mostów i nabrzeży portowych, posiadają szczelne ściany i otwarte dno. Te ze Szczecina posłużą przy budowie fundamentów mostu Beitstadsundbrua. 580-metrowa przeprawa ma połączyć Steinkjer i gminę Verran.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"