pc
Kolejna partia zaolejonych wód w Comalu. Tym razem gdańska spółka odebrała ich około 6 500 t. Dostawa została już przeładowana do zbiorników magazynowych i obecnie wody są oczyszczane oraz unieszkodliwiane.
Jak poinformował Paweł Bień, dyrektor generalny Comal, dostawa pochodzi z portów w Goteborgu i Halmstad. Do Gdańska dotarła w ramach współpracy spółki ze szwedzkim partnerem Stena Recycling AB.
Zaolejone wody przypłynęły statkiem Mainland. Chemikaliowiec ma 122,66 m długości, 17,2 m szerokości oraz 5,5 m zanurzenia. Został zbudowany w 2008 r.
Comal zajmuje się odbiorem zaolejonych wód ze statków. W ramach międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki – MARPOL, jest tzw. portowym urządzeniem odbiorczym. Oprócz dostaw od szwedzkiego partnera, trafiają tam także zaolejone wody z gdańskiego portu oraz Gdańskiej Stoczni Remontowa. Firma odbiera również odpady ropopochodne z gdyńskiego portu i Stoczni Remontowej Nauta.
W ubiegłym roku Comal przyjął 15 statków od skandynawskiego partnera Stena Recycling AB.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"