Dziś (22.10) z portu Vlissingen (południowo-zachodnia część Holandii) wyruszył transport suwnicy bramowej dla Bilfinger Mars Offshore. Prawie 120-metrowy dźwig wykorzystywany będzie w końcowych etapach produkcji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych na Ostrowie Brdowskim.
Suwnica będzie służyła do stawiania do pionu gotowych elementów i wprowadzania ich na barki, którymi fundamenty (na stojąco) będą transportowane do klienta. Przypłynie do Szczecina w elementach. Będzie to 8 części o wadze 80-340 t i kilku mniejszych. Całkowity ich ciężar wynosi ok. 1500 ton. Dźwig produkowany był w Holandii, po zmontowaniu będzie wysoki na ok. 120 m, ze zdolnością udźwigu do 1400 ton.
Przypłyniecie statku planowane jest na godziny przedpołudniowe w sobotę (24.10). jednostka przybije do Nabrzeża Kaszubskiego wyspy Ostrów Brdowski. Dodajmy, że transport odbywa się na specjalnej jednostce przystosowanej do przewozu elementów wielkogabarytowych (DWT 10608 t). Po przypłynięciu, elementy suwnicy będą rozładowywane i składowane na placach składowych terenu fabryki.
Rozładunek poszczególnych części dźwigu potrwa kilka godzin, natomiast zakończenie montażu suwnicy przewidywane jest na grudzień br. Zespół ekipy monterów będzie liczył ok. 20 osób, a montaż wymagał będzie m.in. dwóch dźwigów (400 i 600 t udźwigu). Od tej pory suwnica będzie najwyższym elementem architektonicznym naszego miasta, widocznym z wielu miejsc Szczecina.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"