PMK
Mediterranean Shipping Co (MSC) ochrzciła we francuskim porcie Le Havre kolejny kontenerowiec - MSC Sveva. Zdola zabrać do 19224 TEU jednostka została wybudowana w Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (Korea Płd.).
MSC Sveva jest kolejnym kontenerowcem klasy Oscar wyposażonym w silnik nowej generacji o zmniejszonym zużyciu paliwa i mniejszej emisji CO2. Jednostak jest przeznaczona na trasy z Azji do Europy.
MSC w swojej flocie posiada jeszcze cztery podobne jednostki: MSC Oliver, MSC Zoe, MSC Oscar oraz MSC Maya. Ten ostatni kontenerowiec w czerwcu przypłynął do Gdańska w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego - aliansu 2M (Maersk Line, MSC). Został przyjęty przez DCT Gdańsk.
Wszystkie jednostki klasy Oscar mają te same parametry: 395,4 metry długości, 59 metrów szerokości, 22,8 węzłów prędkości. Każda z nich powstała w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Podstawowe dane jednostki:
Długość: 395,4 m
Szerokość: 59 m
Prędkość: 22,8 węzłów
Tonaż: 193 tys. ton
Załoga: 39 osób
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"