PMK
Dwa samochodowce o napędzie LNG wybudowane dla Siem Car Carriers zostały 15 listopada ochrzczone w chińskim Xiamen. Zastąpią dwa z floty dziewięciu jednostek armatora, które transportują pojazdy z Europy do Północnej Ameryki.
Siem Confucius wjedzie do służby już w styczniu 2020 roku. Drugi ze statków – Siem Aristotle – dołączy do floty armatora parę miesięcy później.
Volkswagen zlecił budowę statków w 2015 roku i podpisał umowę z firmą żeglugową Siem Car Carriers. Budowa nowych statków LNG rozpoczęła się w 2018 roku.
Według Volkswagena 200-metrowe samochodowce mają 13 pokładów i są w stanie przewieźć do 4700 pojazdów.
- Nie boimy się zastosować nowych technologii w celu ograniczenia naszych emisji. Oba statki są pierwszymi na świecie oceanicznymi samochodowcami napędzanymi LNG - powiedział Thomas Zernechel, szef Volkswagen Group Logistics.
Każdego roku Volkswagen Group Logistics organizuje, koordynuje i odpowiada za ogółem 7 700 rejsów na całym świecie. Każdego roku firma wysyła 2,8 miliona nowych samochodów. Ponadto na statkach znajduje się 250 000 ładunków kontenerowych, które służą do transportu podzespołów i części zamiennych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"