jk
Firma Viking Line poinformowała, że podpisany w kwietniu kontrakt na budowę nowoczesnego promu wszedł w życie. To oznacza, że fiński armator znajdzie się w posiadaniu nowej jednostki już w 2020 r.
Przewoźnik podpisał kontrakt na budowę nowego promu już na początku kwietnia br. W kontrakcie zapisane zostały warunki, które musiały zostać spełnione, by sygnowana wówczas umowa zaczęła obowiązywać. Wiadomo, że wszystkie kryteria zostały wypełnione, a to oznacza, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by budowa w stoczni Xiamen Shipbuilding ruszyła pełną parą.
Inwestycja związana z budową nowej jednostki pochłonie 194 miliony euro. Będzie ona miała 218 metrów długości, a na pokład będzie mogła zabrać 2800 pasażerów. Dysponować będzie linią ładunkową o długości 1500 metrów. Prom będzie zasilany paliwem LNG, co oznacza, że jego wpływ na środowisko zostanie ograniczony do minimum. Po ukończeniu prac konstrukcyjnych będzie on obsługiwał połączenie pomiędzy Turku, Wyspami Alandzkimi oraz Sztokholmem.
Jak już wcześniej zaznaczyli przedstawiciele Viking Line, choć prom będzie budowany w Chinach, udział przy jego powstaniu będzie miało wiele firm z Finlandii oraz innych państw europejskich.
Niewykluczone, że na jednym promie się nie skończy. W umowie podpisanej pomiędzy Viking Line a Xiamen Shipbuilding zawarta została opcja uprawniająca armatora do zamówienia kolejnego statku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"