jk
Dyskusja na temat nowego promu dla Læsø Færgen trwa nie od dziś. Ale wszystko wskazuje na to, że sprawa ta zyska wkrótce rozpędu. Firma rozpoczyna właśnie badanie, które ma doprowadzić do wyłonienia konceptu promu, który będzie optymalnie dopasowany do jej potrzeb.
Podmiotem odpowiedzialnym za przeprowadzenie procesu mającego pomóc w opracowaniu założeń dla przyszłego promu, będzie OSK-ShipTech. Strony podpisały właśnie stosowne porozumienie. Duńska firma OSK-ShipTech, która specjalizuje się w doradztwie w zakresie architektury okrętowej, będzie odpowiedzialna za przygotowanie specyfikacji, a potem również za nadzorowanie projektu, zbieranie ofert, wyposażenie wnętrza, a także za techniczne rozwiązania, które zostaną wykorzystane na statku.
Nowa jednostka, która w przyszłości będzie służyć armatorowi na trasie Frederikshavn-Læsø, ma odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie przewozowe.
“Turystyka na Læsø jest w rozkwicie, a jednym czynników, niezbędnych dla przyciągnięcia nowych turystów, jest regularny, charakteryzujący się wysoką częstotliwością dostęp do wyspy” - powiedział Lars Rieks z Færgeselskabet Læsø. “Wyczekujemy naszej współpracy z OSK-ShipTech, by rozwinąć koncept nowego, większego promu, który będzie skrojony pod tę trasę, tak by pasażerowie mogli podróżować szybciej z/do wyspy, a także, by zagwarantować przestrzeń dla pasażerów w ramach preferowanych przez nich rejsów”.
Læsø Færgen korzysta obecnie na wspomnianej trasie z dwóch jednostek - Ane Læsø (maksymalnie 440 pasażerów oraz 55 pojazdów osobowych) oraz Margrete Læsø (do 589 pasażerów i 75 pojazdów osobowych). Wcześniejsze głosy sugerowały, że armator chciałby, aby nowa jednostka mogła przyjąć na pokład 600 pasażerów oraz 180 pojazdów. Miałaby ona zastąpić jeden z promów, które eksploatowane są dziś.
Rocznie z promów pływających w barwach Læsø Færgen korzysta 270 tysięcy pasażerów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"