Saab, spółka prowadząca działalność w zakresie bezpieczeństwa i obronności, ogłosiła podpisanie listu intencyjnego ze Stocznią Marynarki Wojennej S.A. w Gdyni. Porozumienie stanowi podstawę do podjęcia bliskiej współpracy przy oferowaniu wspólnych dostaw rozwiązań morskich, w tym okrętów podwodnych, zamówionych przez Ministerstwo Obrony Narodowej dla Polskiej Marynarki Wojennej.
„Kluczowym elementem naszego podejścia do prowadzenia działalności jest budowa silnych, partnerskich więzi lokalnych. Cieszymy się z tego porozumienia i wierzymy, że stanowi istotny krok przy oferowaniu wsparcia przy realizacji polskich wymagań w zakresie postępowania zakupu okrętów podwodnych o kryptonimie Orka. Dla Saab, współpraca z lokalnymi partnerami to sposób na zapewnienie, że dostawy naszych rozwiązań gwarantują korzyści dla naszych klientów i, co ważne, że transfer know-how obejmuje lokalny przemysł” - wyjaśnia Jason Howard, dyrektor na Polskę w Saab.
Historia Stoczni Marynarki Wojennej, długoterminowego partnera Polskiej Marynarki Wojennej, ma swój początek w 1922, kiedy w Gdyni założone zostały Warsztaty Portowe Marynarki Wojennej. Na dzień dzisiejszy stocznia przeprowadziła szereg złożonych projektów, w tym obejmujących produkcję nowych jednostek morskich, ich nadbudów oraz kadłubów dla klientów międzynarodowych. Obecnie realizuję także budowę okrętu patrolowego ORP Ślązak.
„Polska Marynarka Wojenna jest zaangażowana w rozbudowany program modernizacyjny, który obejmuje budowę nowych okrętów, w tym trzech okrętów podwodnych. Rozwiązania nawodne i podwodne spółki Saab spełniają wszystkie potrzeby związane z tymi jednostkami. Posiadamy wyjątkowe doświadczenie i uważamy Polskę za kluczowy rynek” - mówi Jason Howard.
Obecność Saab w Polsce obejmuje dostawy pocisków RBS15 Mk3 oraz radarów Sea Giraffe dla polskich okrętów rakietowych, zapewniających im efektywną zdolność rażenia celów morskich i lądowych na dużej odległości. Niedawno Polska Marynarka Wojenna wybrała system przeciwminowy Saab Double Eagle na wyposażenie niszczyciela min Kormoran II.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"