Władze firmy Stena Line zostały wyróżnione na konferencji Green Ship Technology, gdzie ich projekt modernizacji promu Stena Germanica, zdobył główną nagrodę. Ma to być pierwszy prom tej wielkości zasilany metanolem.
Nagrodzony w Kopenhadze statek obecnie przebywa w gdańskiej Stoczni Remontowa. To właśnie tam odbywa się pierwsza na świecie modernizacja tego typu. Inwestycja kosztować będzie szwedzkiego armatora 22 mln euro. Zasilanie metanolem ma w głównej mierze obniżyć emisję zanieczyszczeń. Zastosowanie tego paliwa pozwoli na ograniczenie emisji szkodliwych związków siarki o 99 procent, tlenków azotu – o 60 procent, cząstek stałych – o 95 procent, a dwutlenku węgla – o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym paliwem.
Przy modernizacji pracują fachowcy z Wartsila i Methanexu, a w efekcie Germanica będzie mogła pływać zarówno na standardowym paliwie, jak i na metanolu.
- Chcemy, aby nasze innowacje przynosiły zyski naszym pasażerom i ogółem całemu społeczeństwu. Kwestia paliw jest już od dłuższego czasu przez nas rozważana. Modernizacja Germanicy to będzie pierwszy, duży krok w kierunku rewolucji pod tym względem. Nagroda zdobyta na GST tylko to potwierdza. Cieszymy się, że możemy nad nim pracować i wymieniać się wiedzą z fachowcami z Warstila i Methanexu – mówił Carl-Johan Hagman, prezes Stena Line.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"