PMK
Rosyjski producent gazu Novatek chce wykorzystać lodołamacze nuklearne do utrzymania szlaku arktycznego otwartego przez cały rok w celu transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) - powiedział szef zarządzający koncernu.
- Naszym zamiarem jest utrzymanie otwartego szlaku arktycznego przez dwanaście miesięcy już w 2023 roku. Będzie to możliwe dzięki lodołamaczom o mocy 100 megawatogodzin - powiedział dyrektor finansowy Novatek, Mark Gyetvay, podczas konferencji poświęconej energii.
Novatek zarządza terminalem Jamał LNG na północy Arktyki w Rosji. Obiekt wysłał już 10 mln ton metrycznych gazu LNG od grudnia 2017 roku.
Pierwszy zakład w Jamał LNG rozpoczął produkcję pod koniec 2017 roku. Następne dwa takie same obiekty ruszyły kolejno w lipcu i listopadzie 2018 roku. Rosyjski producent LNG, PAO Novetek, który posiada 50,1% udziału w projekcie, powiedział, że otwarcie drugiego i trzeciego zakładu wyprzedza harmonogram o ponad sześć miesięcy.
Instalacja Jamał LNG znajduje się w Sabiecie, na północny wschód od Półwyspu Jamał, w obrębie koła podbiegunowego. Gaz produkowany w obiekcie jest transportowany przez Arktykę na pokładzie wyspecjalizowanej floty lodowców LNG Arc7, które uzupełniają tankowce o niższej klasie lodowej.
Udziałowcami wartego 27 mld dolarów projektu Jamał LNG są: Novatek (operator, 50,1 % udziałów), chiński CNPC i francuski Total (po 20 % udziałów) oraz Chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku (9,9 % udziałów).
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"