PMK
Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.
Projekt otrzymał zasadniczą aprobatę (AiP) od towarzystw klasyfikacyjnych Lloyd's Register i ABS. Oficjalne przekazanie certyfikatów odbyło się w czasie konferencji Marintec China w Szanghaju 4 grudnia, podczas której zaprezentowano projekty i specyfikacje statków.
W ramach projektu zainstalowano żagle wirnikowe Norsepower na tankowcu VLCC w celu poprawy wydajności paliwowej i zmniejszenia emisji.
Rozwiązanie Norsepower, które można zainstalować na nowych statkach lub istniejących jednostkach jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, gdy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędność paliwa. W tym momencie wirniki uruchamiają się automatycznie.
Oprócz VLCC, żagle rotorowe Norsepower zostały zainstalowane na trzech statkach, w tym M / S Estraden Bore, statku RoRo o pojemności 9700 ton, M / S Viking Grace, promie wycieczkowym zasilanym LNG oraz tankowcu Maersk Pelican o nośności 110 tys. dwt. Spowodowało to zmniejszenie ich emisji CO2 o około 5000 ton.
Norsepower rozpoczął także niedawno projekt dostawy żagla rotorowego na prom hybrydowy należący do duńskiej firmy żeglugowej Scandlines.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"