gm24
W piątek 24 marca stocznia Flensburger Schiffbau-Gesellschaft złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. Za bezpośrednią przyczynę upadłości można uznać skutki epidemii Covid-19 jednak stocznia FSG od dłuższego zmagała się z poważnymi problemami finansowymi.
- Celem kontrolowanej upadłości jest restrukturyzacja i kontynuacja działalności przedsiębiorstwa pod własnym zarządem - powiedział rzecznik stoczni FSG.
Flensburger Schiffbau-Gesellschaf od kilkunastu miesięcy była pod kreską. Specjalizująca się w budowie promów firma w ostatnich miesiąca zmagała się z brakiem terminowości i opóźnieniami dostaw kolejnych jednostek.
Na początku ubiegłego roku informowaliśmy na łamach naszego portalu o opóźnieniu dostawy nowoczesnego promu Honfleur dla Brittany Ferries. W mediach było głośno także o niedotrzymaniu terminu dostawy W.B. Yeats dla Irish Ferries. Duże bloki do tych jednostek powstawały w polskiej stoczni Marine Projects. Problemy niemieckiej stoczni wywołały efekt domina i zakłóciły realizację kolejnych kontraktów takich jak dostawa dwóch nowych promów dla TT Line działającego w Tasmanii pod marką Spirit of Tasmania.
Istniejąca od 1872 roku stocznia FSG przez blisko 140 lat zbudowała ponad 750 jednostek. Od 2014 r. zakłady należą do koncernu SIEM Industries. Początkowo specjalizowała się w budowie parowców.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"