PMK
Według nowych danych opublikowanych przez NGO Shipbreaking Platform, w 2019 roku sprzedano na złom 674 oceanicznych statków handlowych i jednostek morskich.
Spośród tych statków 469 dużych tankowców, masowców, pływających platform, statków towarowych i pasażerskich trafiło do zakładów na trzech plażach w Bangladeszu, Indiach i Pakistanie, co stanowi prawie 90% tonażu brutto zlikwidowanego na całym świecie.
- Bangladesz pozostaje ulubionym wysypiskiem obciążonych toksynami statków wycofanych z eksploatacji. Istnieje szeroka wiedza na temat nieodwracalnych szkód spowodowanych przez brudne i niebezpieczne praktyki w plażowych stoczniach. Zysk pozostaje jednak jedynym decydującym czynnikiem dla większości właścicieli statków sprzedających swoje statki na złom - Ingvild Jenssen, założyciel i dyrektor NGO Shipbreaking Platform.
W ubiegłym roku co najmniej 26 pracowników straciło życie w czasie złomowania statków. Platforma odnotowała wypadki, w których zginęło 24 pracowników na plaży Chattogram, co czyni 2019 rok najgorszym rokiem dla stoczni Bangladeszu pod względem ofiar śmiertelnych od 2010 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"