jk
Lloyd's Register (LR) będzie nadzorował budowę projektu Quadriga z inicjatywy Sailing Cargo z Hamburga, która ma na celu zbudowanie największego na świecie towarowego statku żaglowego.
170-metrowa jednostka będzie zdolna pomieścić od 1 700 do 2 000 samochodów. Będzie wyposażony w cztery maszty DynaRig. Żaglowiec o napędzie hybrydowym (żagle, silniki wysokoprężne oraz systemem akumulatorowy) będzie zdolny do żeglugi z prędkością 10-12 węzłów.
Lloyd's Register zwraca uwagę, że napęd wspomagany wiatrem oferuje realistyczną opcję wprowadzania energii odnawialnej do żeglugi. Badania Low Carbon Carbon 2050 przeprowadzone przez LR wykazały, że statki z niską emisją węgla będą musiały wejść do eksploatacji do roku 2030. Co zdaniem towarzystwa, wymaga znaczących zmian w przemyśle. Projekt Quadriga stanowi jeden z potencjalnych alternatywnych rozwiązań.
LR has joined a project to build the world’s biggest sailing cargo ship https://t.co/tafsgNQUOc pic.twitter.com/FPmo9GoodC
— LR Marine (@LR_Marine) 16 sierpnia 2017
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"