pc
Color Line już w Norwegii. Częściowo wyposażony kadłub ze stoczni CRIST dotarł do stoczni Ulstein w minionym tygodniu. Prom ma wejść do eksploatacji latem przyszłego roku.
Jak podaje Ulstein, prace wykończeniowe będą dotyczyły różnych obszarów, m.in. siłowni, strefy publicznej, pokładów samochodowych i zewnętrznych. Następnie jednostka zostanie pomalowana, uruchomiona i wypłynie na próby morskie.
Prom Color Hybrid ma 160 m długości i 27,10 m szerokości. Zostanie wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, który połączony z odpowiednimi parametrami jednostki zapewni jej wysoką manewrowość. Proces ładowania baterii każdorazowo będzie odbywał się w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku. Jednostka pomieści 2 000 pasażerów oraz 500 pojazdów.
Color Hybrid będzie kursował na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja). Podróż zajmie 2 godziny i 20 minut. Nowy prom zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus (1 165 pasażerów, 240 pojazdów osobowych).
Finalnym odbiorcą jednostki jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. Oprócz transportu ludzi i towarów, firma ta zajmuje się także prowadzeniem sklepów i restauracji oraz usługami hotelowymi i rozrywkowymi. Obecnie zatrudnia 3 500 osób w czterech krajach.
Stocznia CRIST budowę największego hybrydowego promu świata rozpoczęła w lipcu ubiegłego roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"