Największy chiński statek do przewozu gazu LNG, o długości aż 290 metrów, został zwodowany w stoczni Hudong-Zhonghua w Szanghaju, dokładnie 15 kwietnia br.
Jednostka będzie kursowała na linii z terminalu LNG w australijskim Queensland do Chin, przewożąc około 1,5 miliona ton skroplonego gazu rocznie. Tankowiec zacznie pływać w 2017 r.
Zamówiony w lipcu 2014 roku statek budowano w Chinach przez dwa lata, na zamówienie CNOOC (China National Offshore Oil Corporation). Na pokładzie jednostki znajdują się zbiorniki membranowe typu E-2 o szerokości 45 i głębokości 26 metrów. Dzięki temu za jednym zamachem tankowiec może zabrać 174 tys. m3 gazu.
Stocznia ma zamówienie na kolejne statki o tej samej pojemności. Warte ponad 1 mld dolarów tankowce będą nosiły nazwy: Pan America, Pan Europe oraz Pan Africa.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"