PMK
Europejskie zakłady stoczniowe wystartowały z inicjatywą opracowania specjalnej platformy wymiany informacji w ramach projektu o nazwie Code Kilo.
Projekt jest realizowany przez członków EUROYARDS: Chantiers de l’Atlantique, Damen Shipyards Group, Fincantieri, Lürssen, Meyer Werft, Naval Group i Navantia. Nadrzędnym celem jest harmonizacja rozwiązań i standardów zarządzania danymi, aby sprostać wyzwaniom cyfryzacji.
Jak wyjaśniono, projekt ten będzie dążył do pełnej współpracy i zaangażowania wszystkich zainteresowanych stron z sektora morskiego, w tym armatorów, stoczniowców, dostawców i towarzystw klasyfikacyjnych, i jest wspierany przez stowarzyszenie SEA Europe, stocznie i producentów sprzętu morskiego.
Systemy obecne na statkach przetwarzają obecnie duże ilości danych związanych ze statusem sprzętu, działaniem statku i wydajnością. Code Kilo ma zwiększyć możliwości ponownego wykorzystania, łączenia i uzyskiwania wartości i spostrzeżeń z tych danych. Pozwoli to operatorowi, stoczni i dostawcom sprzętu zoptymalizować swoje działania.
Ogłoszenie projektu Code Kilo zbiegło się w czasie z uruchomieniem Digital Container Shipping Association (DCSA), które obejmie gigantów żeglugi morskiej, Maersk, MSC, Hapag-Lloyd i Ocean Network Express, tworzących wspólne standardy technologii informacyjnej, aby zwiększyć efektywność branży.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"