Na terenie byłej stoczni w Szczecinie (dzisiejsze tereny Szczecińskiego Parku Przemysłowego) wielkie zmiany. Kończy się budowa szatniowca, czyli budynku z pomieszczeniami socjalnymi, odnawiane są bocznice kolejowe oraz oddano do użytku nowoczesną plazmę do cięcia blach. Inwestycje kosztowały około 14 mln złotych.
Szczególnym powodem do dumy jest właśnie plazma do cięcia blach, która mierzy 26 metrów długości. Jest to największa maszyna tego typu w regionie. Jej zakup kosztował prawie 1,2 mln złotych.
- Urządzenie jest bardzo potrzebne w Szczecinie – powiedział na łamach Radia Szczecin Andrzej Podlasiński z Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. - Nie raz nasze firmy musiały wysyłać takie rzeczy do Stralsundu w Niemczech czy do Gdyni. Wreszcie będziemy mieli to na miejscu - dodał.
Szczeciński Park Przemysłowy, utworzony na 45-hektarowym terenie byłej Stoczni Szczecińskiej Nowa, położony jest w północno-wschodniej części Szczecina, około dwóch kilometrów od centrum miasta.
Od strony wschodniej graniczy z rzeką Odrą. Najbliższe sąsiedztwo Parku charakteryzuje się przewagą funkcji produkcyjnej i usługowej.
Na infrastrukturę Szczecińskiego Parku Przemysłowego składają się w głównej mierze obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe. Większość obiektów ma uniwersalne zastosowanie, aktywa SPP są bardzo atrakcyjnym miejscem do prowadzenia produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych, nie wyłączając produkcji statków.
Preferowane sektory na terenie SPP to offshore i przemysł stalowy.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"