Biuro Incat Crowther otrzymała zlecenie zaprojektowania 20-metrowego katamaranu pasażerskiego, służącego do poszukiwania potwora Nessie w wodach Loch Ness w Szkocji.
Statek, którego właścicielem jest Cruise Loch Ness, będzie zasilany przez parę głównych silników Volvo D9 MH. Silniki te są zdolne do napędzania statku do prędkości powyżej 20 węzłów. Główny pokład jest przestronny, z dużymi oknami, pozwalającymi obserwowanie wody. Toalety i bar znajdują się na rufie.
Budową statku zajmie się Exeter Fabrication Ltd w Anglii.
Legenda o potworze z Loch Ness jest wiecznie żywa. Najbardziej popularne teorie próbujące wyjaśnić naturę tajemniczego zwierzęcia określają go jako rodzaj plezjozaura, foki, węgorza lub jesiotra. Opisy Nessie najczęściej mówią o tym, że potwór ma długą szyję zakończoną paszczą, dwu- lub jednogarbny grzbiet i ciemną skórę. 22 lipca 1933 miała podobno miejsce pierwsza obserwacja potwora na lądzie. Natomiast pierwsze zdjęcie, na którym widnieje rzekoma podobizna potwora, pochodzi z 12 listopada 1933.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"