PMK
Na pochylni Wulkan w Szczecińskim Parku Przemysłowym kończą się powoli prace nad kadłubem mniejszego promu na zamówienie duńskiej stoczni Søby Værft A/S. Stępkę budowę jednostki położone we wrześniu zeszłego roku, a wykonawcą jej jest szczecińska firma Spawrem.
Prom będzie miał długość 60 metrów i szerokość około 13 metrów. Jest to jednostka eksperymentalna, budowana w ramach projektu E-ferry. Budowa jest współfinansowana przez Komisję Europejską w ramach porgramu Horizon 2020. Jej celem jest powstanie w pełni elektrycznego, przyjaznego środowisku promu. Unia do projektów spełniających ten cel dokłada 15 mln euro.
Prom po ukończeniu budowy w Danii trafi na na połączenia w duńskiej części Bałtyku: Søby-Fynshav i Søby-Faaborg. Była Stocznię Szczecińską jednostka ipuści prawdopodobnie wyposażona w dużym stopniu i pomalowana. Operatorem promu zostanie firma Ærøfærgerne A/S należąca do miasta Ærø.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"