pc
Morska Stocznia Remontowa Gryfia otrzymała kredyt komercyjny na remont i budowę dwóch statków – poinformował Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek, cytowany przez Radio Szczecin. Dofinansowanie ma umożliwić remont okrętu wojennego Marynarki Wojennej oraz wybudowanie dwóch lodołamaczy. Brzezicki podkreślił, że „to są duże pieniądze”.
– Finansowanie, które umożliwi w całości wykonanie dwóch kontraktów: jeden kontrakt to jest remont okrętu Marynarki Wojennej Lublin, drugi to budowa dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich – powiedział Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek, cytowany przez Radio Szczecin.
Dodał, że „jest to duży sukces”.
– Łamie barierę zwątpienia w możliwości stoczni Gryfia, a po drugie zaczyna się tam, powiedzmy kolokwialnie, „coś kręcić”. Stocznia nabiera rozpędu – powiedział Brzezicki, cytowany przez Radio Szczecin.
ORP Lublin to pierwszy polski okręt transportowo-minowy. Do służby wszedł 12 października 1989 r. Jednostka ma 95,8 m długości, 10,8 m szerokości i 2,38 m zanurzenia. Uzbrojenie stanowią 4 morskie zestawy rakietowo-artyleryjskie ZU-23-2MR Wróbel II, składające się z podwójnej armaty 23 mm i podwójnej wyrzutni rakiet przeciwlotniczych Strzała 2M, oraz 9 wyrzutni ładunków wydłużonych ŁWD-100/5000.
Dwa lodołamacze z MSR Gryfia trafią do RZGW Gdańsk i będą pływały po Wiśle. Stocznia zobowiązana jest do zaprojektowania, wybudowania i wyposażenia, jako jednostek prototypowych, jednego lodołamacza czołowego i jednego lodołamacza liniowego. Następnie, po próbach jednostek prototypowych w sezonie zimowym oraz zaktualizowaniu dokumentacji projektowej, wybudowane i wyposażone zostaną dwa kolejne lodołamacze liniowe – jako jednostki seryjne. Statki budowane są w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Zaprojektowało je biuro projektowe NED-Project, a nadzór nad budową pełni Polski Rejestr Statków. Umowę na budowę czterech lodołamaczy dla RZGW Gdańsk podpisano 29 września 2017 r. Jest ona współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Koszt budowy lodołamaczy to ok. 100 mln zł. Pierwsze dwa lodołamacze mają być gotowe w przyszłym roku, natomiast termin realizacji całego zamówienia został wyznaczony na IV kwartał 2021 r.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i zagranicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"