PMK
MSC Cruises i Chantiers de l'Atlantique zaprezentowały potencjalnie przełomowy projekt opracowania ogniwa paliwowego napędzanego LNG na pokładzie statku wycieczkowego, który mógłby jeszcze bardziej pomóc w zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych ze statków napędzanych skroplonym gazem ziemnym.
Technologia znana pod nazwą Solid Oxide Fuel Cell byłaby nowością w sektorze rejsów wycieczkowych. Ogniwo paliwowe LNG będzie działać w wyższej temperaturze (około 750 stopni C) i jest bardziej wydajne przy dużej mocy.
Według MSC Cruises technologia SOFC może podnieść sprawność elektryczną nawet o 60 procent, ponieważ wytwarzane ciepło może być samodzielnie zużywane na pokładzie. Pomaga to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 30 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem LNG. Ta technologia ma tę zaletę, że jest kompatybilna z innymi rodzajami paliw, takimi jak metan, metanol, amoniak i wodór.
Projekt R&D o nazwie PACBOAT został ogłoszony podczas ceremonii cięcia stali dla wycieczkowca MSC Europa, pierwszego z pięciu nowych statków z napędem LNG budowanych dla MSC Cruises. Ceremonia zbiegła się w czasie z dostarczeniem przez Chantiers de l'Atlantique MSC Grandiosa, jednego z najbardziej zaawansowanych statków wycieczkowych na świecie, wyposażonego w hybrydowy skruber i system selektywnej redukcji katalitycznej, który pomaga zredukować emisje tlenku azotu o 80 procent.
- Koncentrujemy się na badaniach i przyspieszeniu rozwoju zaawansowanych rozwiązań nowej generacji i innych technologii - większej liczby paliw alternatywnych, dostępności zasilania z lądu, akumulatorów, ogniw paliwowych. Wszystko to podczas modernizacji naszej istniejącej floty, przy użyciu najnowszych i najlepszych dostępnych technologii w celu ciągłego doskonalenia naszej wydajności środowiskowej - powiedział Pierfrancesco Vago, prezes MSC Cruises.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu