mk
Dane skonsolidowane za 2015 r. wykazały, że PŻM ma 483 mln zł straty; w porównaniu do 2014 r. wzrost długu wyniósł 1100 proc. - poinformowało w piątek Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Komisarz zarządzający firmą zapowiedział wcześniej restrukturyzację PŻM.
„Bilans finansowy przedsiębiorstwa za 2016 r. zostanie stworzony do końca marca” - zapowiedziała podczas spotkania Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego w Szczecinie Maria Skibniewska z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Jak dodała resort posiada dane dotyczące stanu finansowego PŻM uzyskane od Piotra Cichowskiego, który pełnił funkcję tymczasowego szefa firmy po odejściu w grudniu ub.r. dyrektora naczelnego Pawła Szynkaruka. „Nie chciałabym o tym mówić, ponieważ są to dane w tej chwili nieudokumentowane” - zaznaczyła.
Zarządca komisaryczny PŻM Paweł Brzezicki zapowiedział w piątek na konferencji prasowej w Szczecinie, że planowana jest restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Pytany przez dziennikarzy o dług firmy, nie udzielił informacji o jego wysokości.
"Zadłużenie PŻM ma miejsce, jest to głównie zadłużenie inwestycyjne. Niepokój zagranicznych instytucji finansowych opiera się na tym, że przedsiębiorstwo nie ma zysku operacyjnego. Nie ma w tej chwili takiego lewara, na którym można by to zadłużenie w sposób pewny oprzeć. Wielkość zadłużenia nie jest dla tej firmy jakimkolwiek problemem, natomiast problemem jest brak osiągania bieżącego zysku operacyjnego" – wyjaśnił Brzezicki.
Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje około 2,6 tys. marynarzy, zaś kadra pracująca na lądzie to 250 osób.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"