gm24
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej informuje, że statki przychodzące na remonty do polskich stoczni podlegają takiej samej procedurze jest statki towarowe. Agent awizuje statek na wejście do portu, znany jest stan załogi, wiadomo w jakich portach jej członkowie byli wcześniej i kiedy. Po zacumowaniu na burtę wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi min. wykonania pomiaru temperatury. Wszelkie dalsze procedury np. zakaz zejścia że statku w porcie dla załogi, czy pomiar temperatury w kolejnych dniach pobytu w stoczni to decyzje na poziomie SG i GIS.
Dyrektorzy Urzędów Morskich są członkami sztabów kryzysowych Wojewodów oraz w kontakcie z Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Wszelkie działania w zakresie Covid-19 muszą być uzgodnione z SG i GIS. Na chwilę obecną promy przewożą pojazdy ciężarowe i funkcjonuje obsługa statków towarowych w portach. Nie zostały również ograniczone wejścia jednostek na remonty do stoczni.
W przypadku konieczności podjęcia dalej idących środków prewencyjnych decyzje te znajdą odzwierciedlenie w przepisach krajowych, analogicznie jak to miało miejsce w przypadku ograniczenia granicznego ruchu osobowego.
W celu zapewnienia właściwego przepływu informacji zalecany jest bezpośredni, bieżący kontakt z właściwymi terytorialnie służbami dyżurnymi kapitanatów portów, oficerem dyżurnym Straży Granicznej lub Granicznym Inspektorem Sanitarnym. W dniu dzisiejszym dyspozytorzy stoczni otrzymali bezpośrednio od służby dyżurnych kapitanatów portów wytyczne w tym zakresie.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"