mk
W stoczni MSR Gryfia w Szczecinie trwa jednoczesny remont trzech masowców należących do PŻM – Iryda, Isolda i Szczecin.
Wszystkie statki przejdą przegląd na doku nr 5. Zakres remontów obejmuje prace kadłubowe oraz naprawy praktycznie wszystkich systemów i instalacji okrętowych. Planowany pobyt każdego statku w stoczni wynosi 18 dni.
Isolda i Iryda to bliźniacze 35-tysięczniki wybudowane dla PŻM w roku 1999 w Japonii. Jednostki mają 200 m długości i ponad 23 m szerokości. Szczecin jest nieco młodszym statkiem – został wybudowany w 2012 r. i należy serii 38-tysięczników zamówionych przez PŻM w ramach programu wymiany floty. Szczecin to klasyczny masowiec do przewozu takich ładunków jak zboża, nawozy sztuczne, węgiel czy fosforyty. Posiada pięć ładowni oraz cztery własne dźwigi o udźwigu 30 ton każdy. Ma 190 metrów długości i 28 metrów szerokości.
Realizowane remonty są efektem porozumienia zawartego pomiędzy Stocznią i Polską Żeglugą Morską, które dotyczy remontów 12 statków. Pod koniec ubiegłego roku remonty przeszły jednostki Solina, Skawa i Roztocze, a w pierwszych tygodniach tego roku MSR Gryfia wykonała prace na statkach Olza i Koszalin.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"