pc
6,96 dolara na baryłce wyniosła w grudniu ub. r. modelowa marża rafineryjna LOTOSU. W całym IV kwartale 2016 marżę oszacowano na 8,18 dolara na baryłce.
Modelowa marża rafineryjna wzrosła o +56 % (grudzień 16' vs. grudzień 15') i o +32 % (IV kw. 16' vs. IV kw. 15').
Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:
• 14,14 % benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
• 4,24 % benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
• 4,53 % LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)
• 49,57 % diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
• 5,34 % paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
• 18,11 % ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA )
• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii
Kalkulację marży pomniejszamy o szacowany modelowy koszt zużycia gazu ziemnego na przerobioną modelową baryłkę ropy naftowej, obliczany jako iloczyn współczynnika 0,075 oraz notowań indeksu gazu ziemnego z rynku dnia następnego (RDNg) na Towarowej Giełdzie Energii (indeks TGEgasDA), przeliczonego na koszt w USD za MWh (dla danych od początku 2016 roku).
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"