Maersk Drilling ogłosił właśnie odbiór trzeciej, a tym samym ostatniej platformy typu XL Enhanced (XLE), przystosowanej do pracy w bardzo ciężkich warunkach atmosferycznych. Wykonawcą była stocznia Keppel FELS z siedzibą w Singapurze.
Podczas sobotniej uroczystości w stoczni Keppel, platformie nadano imię Maersk Integrator, a zaszczyt ten przypadł wiceprezes koncernu Statoil, Margareth Øvrum.
Maersk Integrator jest trzecią z serii platformą typu XLE która trafiła w ostatnim czasie do floty Maersk Drilling. Koszt całej inwestycji szacuje się na 2,6 mld dolarów.
Wszystkie trzy platformy zostały wybudowane przez Keppel FELS.
Maersk oczekuje jeszcze jednej jednostki, tym razem budowanej przez stocznię Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej. Jej ukończenie planuje się na 2016 rok.
Platformy typu XLE o nogach długości 206,8m są największymi jednostkami tego typu na świecie, a ich głównym przeznaczeniem są prace na Morzu Północnym, gdzie woda sięga do 150m głębokości.
Maersk Integrator trafi na złoże Gina Korg na części norweskiej Morza Północnego, gdzie wykonywać będzie prace dla Statoil przez kolejne 4 lata.
Claus V. Hemmingsen, dyrektor generalny Maersk Drilling oraz członek zarządu Maersk Group powiedział: "Poprzez włączenie do naszej floty Maersk Integrator możemy kontynować rozwój firmy i utrzymać pozycję lidera na bardzo trudnym rynku norweskim. W chwili obecnej posiadamy trzy największe na świecie platformy przystosowane do pracy w ekstremalnych warunkach, co pomoże nam zapewnić naszym klientom bezpieczne i efektywne usługi".
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"