Paweł Kuś
Spółka Kuusakoski zakończyła swoją działalność w Polsce. Jeden z potentatów w sektorze pozyskiwanie złomu oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego działała dotychczas na terenie portu Gdynia. Trudna sytuacja na rynku złomu zmusiła fińską spółkę do likwidacji.
Spółka została zlikwidowana już w zeszłym miesiącu. Powodem jest słaba sytuacja na rynku złomu, która zmusiła fińską grupę do cięcia kosztów. Warto przypomnieć też, że przez ostatnie 4-5 lat Finowie wciąż szukali nowego miejsca w porcie dla swojej firmy, po tym jak port wypowiedział im poprzednią umowę dzierżawy. Od tego czasu spółka korzystała z gościnności MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdyni.
- Nie jest jednak łatwo znaleźć nowe miejsce dla tego typu uciążliwej dla środowiska działalności, w szczególności w porcie otoczonym miastem. Próby przeniesiena działalności fińskiej spółki często rozbijały się o względy środowiskowe - tłumaczy Walery Tankiewicz, wcieprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Kuusakoski działa w Polsce od 2001 roku. Spółka realizuje dostawy międzynarodowe oraz zaopatruje w surowce huty i odlewnie z Polski. Terminal masowy spółki jest największym terminalem eksportowym złomu stalowego w Polsce, jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość przeładowanego złomu na masowce.
Ogółem Kuusakoski działa już od ponad 100 lat i jest obecna w ponad 11 krajach, gdzie zatrudnia ok. 3 tys. osób. W Polsce jednak firma już nie będzie operować. Dzierżawione przez nią place już zostały uprzątnięte.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"