PMK
We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.
Aktualnie rozpoczyna się proces wyposażania statku w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.
Po zakończeniu tego etapu przyjdzie czas na testowanie zainstalowanych systemów oraz kompleksowe próby morskie.
Jednostka budowana jest na podstawie projektu opracowanego przez norweskie biuro Wartsila Ship Design pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL.
Podstawowe informacje:
Długość: 89,2 m
Szerokość: 19 m
Prędkość: 14,6 węzłów
Nośność: 5,4 tys. ton
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"