PMK
Stocznia Marine Projects z Gdańska buduje częściowo wyposażony kadłub pod budowę nowoczesnego gazowca służącego do dystrybucji LNG i zaopatrywania w to paliwo innych statków. W poprzednim tygodniu do polskiego zakładu trafiły zbiorniki, które zostaną zainstalowane na tej jednostce.
Gazowiec Coralius jest budowany dla norweskiej firmy SkanGas, która będzie go wykorzystywać jako statek transportowy bliskiego zasięgu. Oznacza to, że jednostka będzie wykorzystywana do przeładunku LNG ze statku na statek w portach i na otwartym morzu.
Większośc prac nad statkiem odbędzie się w Marine Projects. Do polskiej stoczni już wpłynęły kriogeniczne zbiorniki typu bi-lobe, które zostaną zainstalowane na pokładzie jednostki. Zbiorniki mają łączną pojemność 5,8 tys. m3. Częściowo wyposażony kadłub trafi potem do holenderskiej stoczni Royal Bodewes, gdzie zostanie dokończony.
Coralius będzie spełniał najnowsze wymogi ekologiczne. Dzięki zamkniętemu obiegowi systemu ładunkowego, wszystkie operacje przeładunkowe nie będą generowały żadnego metanu, gdyż ten będzie spalany w statkowym kotle. Dodatkowo jednostka będzie wyposażona w silnik dual fuel, stery strumieniowe i odznaczać się będzie wysoką klasą lodową.
Zakończenie prac na jednostce planuje się na koniec roku 2017.
Podstawowe dane:
długość 99,6 m
szerokość 17,81 m
zanurzenie 5,9 m
nośność 3 tys. t
pojemność 5,8 tys. m3
moc napędu 3 tys. kW
prędkość 13,5 węzła
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"