dk
Hyundai Merchant Marine (HMM) ogłosił plan zamówienia serii olbrzymich kontenerowców o nośności ponad 22 tysięcy TEU.
Koreański przewoznik dołączy do klubu posiadaczy największych kontenerowców na świecie. Do obecnych lub przyszłych użytkowników takich statków należą takie firmy jak CMA CGM i MSC. Popyt na wieksze statki jest spowodowany rosnącymi potrzebami przewozowymi, oraz koniecznością dostosowanie się do nowych regulacji dotyczących ograniczenia emisji do środowiska szkodliwych substancji. Wprowadzane przez IMO przepisy wchodza w życie od 2020 roku.
Tegoroczne zamówienia HMM obejmują obecnie 5 tankowców klasy VLCC, oraz dwa kontenerowce o noścności 11 tysięcy TEU. Jak mówi w rozmowie z "Lloyd's" prezes firmy - Yoo Chang-keun, zamówienie nowych statków jest konieczne w związku z planami podwojenia do 2022 roku tonażu własnej floty, co ma uczynić ją jeszcze bardziej konkurencyjną na światowych rynkach. Wedle deklaracji prezesa HMM, po okresie kryzysu druga połowa 2017 roku ustabilizowała pozycję przedsiębiorstwa na światowych rynkach i pozwoliła na zaplanowanie dalszej ekspansji.
Hyundai Merchant Marine jest największą morską spółką przewozową Korei Południowej i 13 taką firmą na świecie. Przejęła pałeczkę pierwszeństwa od Hanjin Shipping, firmy która ucierpiała w wyniku kryzysu z 2016 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"