oprac. MN
Norweska firma Klaveness Shipholding i pochodząca z tego samego kraju EGD Shipholding osiągnęły porozumienie związane z partnerstwem w zakresie budowy dwóch masowców budowanych aktualnie w Chinach - donosi portal World Maritime News.
EGD Shipholding AS i jej spółka zależna Klaveness Shipholding staną się współwłaścicielami (po 50% każda) dwóch jednostek o ładowności po 80500 DWT, które budowane są przez chińskią stocznię Zhejiang Ouhua Shipbuilding. Będą to statki typu Combined Carrier czyli roporudomasowce, zdolne do przewozu tych trzech rodzajów towarów.
Planowane terminy oddania jednostek to listopad 2016 i styczeń 2017, a po ich oddaniu flota roporudomasowców Klaveness zwiększy się do 9 jednostek.
Strony zaznaczyły, że umowa obejmuje możliwości dalszych współinwestycji, dodając przy tym, że na ukończeniu jest restrukturyzacja kredytu bankowego mająca na celu włączenie partera w strukturę spłat.
- Partnerstwo jest zgodne z naszą strategią inwestowania w wyspecjalizowane statki oraz zwiększanie skalę naszych możliwości w zakresie przewozów łączonych - powiedziała Lasse Kristoffersen, CEO Torvald Klaveness.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"