PMK
W sobotę ze Stoczni Crist wypłynął częściowo wyposażony kadłub kablowca ABB Victoria, zamówionego przez firmę ABB. Teraz kadłub zmierza do norweskiej stoczni Ulsteinvik, gdzie zostanie dokończona budowa jednostki. Statek trafi do służby w 2017 roku.
ABB Victoria ma być najnowocześniejszym kablowcem do układania i serwisowania kabli podmorskich. Jednostka będzie mierzyć 140 m długości i 30 m szerokości. W polskim zakładzie powstał kadłub z nadbudówką i zainstalowaną częścią urządzeń i systemów ogólnookrętowych. Stępkę pod budowę statku położona 10 października zeszłego roku.
Na pokładzie kablowca znajdzie się wiele rozwiązań stworzonych przez ABB. Przykładem może być pokładowa sieć stałego napięcia oraz specjalny system rozdzielczy energii elektrycznej, które będą korzystać z jednego obdwodu stałoprądowego do napędu statku.
Dodtkowo jednostka będzie wyposażona w pełny system automatyki ABB oraz trzy pędniki typu Azipod. Wszystkie te nowoczesne systemy pozwolą oszczędzić zużycie paliwa o 27 procent. Na pokładzie jednostki zainstalowane zostanie nowoczesne oprogramowanie do monitorowania ruchu i prognozowania.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"