PMK
Japońskie przedsiębiorstwa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz Tohoku Electric Power zamierzają przyśpieszyć prace nad projektem Wind Challenger, którego celem jest instalacje pierwszego na świecie systemu twardych żagli na masowcu do przewozu węgla.
Decyzja zapadła po tym, jak niedawno potwierdzono, że statek wyposażony w Wind Challenger będzie dopuszczony w obiektach portowych węglowych elektrowni cieplnych należących do Tohoku Electric.
Obie firmy planują zweryfikować wpływ systemu na operację rozładunku węgla, redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG) podczas pracy statku oraz inne czynniki. Japończycy zamierzają już w 2022 roku zakończyć budowę pierwszy na świecie statku wyposażonego w Wind Challenger.
Wind Challenger to teleskopowy twardy żagiel, który przekształca energię wiatru w siłę napędową. Jak wyjaśniono, instalacja systemu na statkach handlowych może potencjalnie znacznie zmniejszyć zużycie paliwa, co z kolei zmniejsza wpływ eksploatacji statku na środowisko przy jednoczesnej poprawie wydajności ekonomicznej.
Wcześniej Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem. Projekt Wind Challenger rozpoczął się w 2009 roku, od wspólnego projektu badawczego przemysłowo-akademickiego prowadzonego przez Uniwersytet Tokijski.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"