PMK
Japońska stocznia Mitsubishi Heavy Industries przeszło restrukturyzację i podzieliło się na dwie osobne spółki.
Pierwsza ze spółek - Mitsubishi Shipbuilding Co. będzie prowadziła głównie budowy statków wymagających szerokiego wyposażenia. Firma skupi się na budowie i naprawie promów, drobnicowców, wycieczkowców, jednostek ro-ro, specjalistycznych jednostek, okrętów patrolowych i wielu innych.
Mitsubishi Heavy Industries Marine będzie z kolei zajmować się budową dużych jednostek i konstrukcji morskich. Siedzibą spółki będzie japońskie Nagasaki w miejscu wcześniejszego zakładu Nagasaki Shipyard & Machinery Works.
Obydwie firmy rozpoczęły działalność 1 marca 2018 roku. Mimo osobnych zarządów spółki mają ściśle ze sobą współpracować.
Powodem kryzysu na rynku stoczniowym jest spadek cen ropy, który otrzymuj się już od ponad roku. Spowodowało to odwołanie i opóźnienie wielu kontraktów z branży offshore. Dodatkowo nadpodaż jednostek na rynku masowym i kontenerowym spowodowała brak nowych zamówień. Stocznie odniosły duże straty.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"