PMK
Koncern Mitsui Engineering & Shipbuilding zakończył konstrukcję pierwszego na świecie silnika dwusuwowego, wysokoprężnego silnika diesla ME-GIE napędzanego etanem.
To pierwszy z serii trzech takich silników, które Mitsui zainstaluje na trzech gazowcach o pojemności 36 tys. m3. Same jednostki będą przewozić etan, którym będą same napędzane. Statki zamówiło dwóch armatorów: Hartmann Schiffahrt z Niemiec oraz Ocean Yield z Norwegii.
MAN Diesel & Turbo, autor silnika, wybrał etan jako paliwo z powodu niższej ceny tego surowca i krótszego czasu bunkrowania. Etan generuje także o wiele mniej zanieczyszczeń, podobnie jak metan. W porównaniu do paliw ciężkich emituje 15-20 proc. mniej CO2 oraz znikomą ilość siarki. Co więcej, silniki ME-GIE będzie można z łatwością przekształcić na napęd metanowy.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"