PMK
Australijskie biuro projektowe Incat Crowther otrzymało kontrakt na zaprojektowanie promu ro-pax o ładowności 1000 pasażerów. Jednostka ma pływać między Chinami a Tajwanem.
Jak poinformowało biuro projektowe z Sydney, prom zostanie zbudowany przez AFAI Southern Shipyard i obsługiwany przez armatora Fujian Strait Shipping Co (CSF) między wyspą Pingtan a tajwańskimi miastami Taichung, Taipei i Kaohsiung.
Ro-pax będzie posiadał dwa pokłady samochodowe zdolne pomieścić 230 samochodów lub 42 kontenery, podczas gdy kabiny pasażerskie pomieszczą 1000 pasażerów.
Według Incat nowy ro-pax będzie największym aluminiowym statkiem zbudowanym w Chinach, a podczas jego eksploatacji będzie promował dalszą wymianę handlową z Tajwanem.
Incat Crowther może pochwalić się wieloma udanymi projektami. W tym roku biuro przedstawiło projekt swojego dwustronnego promu ro-pax, który ma działać w regionie Wyspy Bruny w Tasmanii.
Statek będzie obsługiwany przez Sealink Travel Group - jednego z największych australijskich operatorów statków - i będzie zbudowany przez stocznię Richardson Devine Marine w Hobart. Pierwsza jednostka zostanie oddana do użytku w grudniu 2019 r.
Statek jest niezwykłym rodzajem dwustronnego promu samochodowego. To solidny aluminiowy katamaran, który oferuje bardzo znaczące oszczędności paliwa w porównaniu z tradycyjnym stalowym statkiem jednokadłubowym. Ponadto jednostka jest przystosowana do późniejszego montażu dodatkowego pokładu, eliminując potrzebę dźwigania nadmiaru tonażu, gdy popyt rynkowy tego nie wymaga. Statek jest dostosowany do przewozu 36 samochodów i 150 pasażerów.
Podwyższona kabina - umieszczona z boku statku - jest podzielona na otwarte przestrzenie zadaszone i przestrzeń wewnętrzną. Projekt statku jest odzwierciedleniem całościowego podejścia firmy Incat Crowther, ukierunkowanego na długoterminową wartość i minimalizującej ryzyko dla operatora. Wiąże się to z integracją ustalonej infrastruktury lądowej.
Statek będzie zasilany czterema silnikami głównymi Scania DI13 070M, z których każdy będzie produkował 184 kW. Umieszczone w każdym z czterech rogów statku, silniki te będą bezpośrednio połączone z pędnikami azymutowymi Schottel SRP 100. Oprócz zapewnienia wyjątkowej zwrotności, te urządzenia zapewniają sprawność napędu.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"