PMK
W ostatnich tygodniach południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries zdobyła kontrakty na budowę pięciu tankowców i gazowców warty 600 mln dolarów.
Jednostki zostały zamówione przez europejskich i azjatyckich armatorów. Wśród nich znajdują się trzy gazowce i dwa tankowce.
Nieujawniona grecka firma spedycyjna podpisała niedawno umowę na budowę gazowca LNG o pojemności 174,000 m3. Pod koniec marca Hyundai Heavy osiągnął porozumienie w sprawie budowy kolejnego gazowca LNG dla japońskiego właściciela, gazowca LPG dla koreańskiego armatora i dwóch tankowców ropy naftowej dla greckich firm spedycyjnych.
Ponadto Hyundai Heavy poinformował, że spodziewa się otrzymać dodatkowe zamówienia na duże gazowce LNG w tym roku. Ma do tego dojść dzięki rosnącemu popytowi na LNG i ostatnim zaostrzeniu przepisów dotyczących ochrony środowiska. Zamówienia na całym świecie osiągnęły w zeszłym roku 32,2 miliona ton, co stanowi wzrost o 14 procent z 28,1 miliona ton odnotowanych w 2017 roku.
Oczekuje się, że trend ten będzie kontynuowany w przyszłości, a globalny wolumen zamówień w 2023 roku ma osiągnąć 44,6 mln ton.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"