PMK
Największy budowniczy statków na świecie, Hyundai Heavy Industries, znakomicie rozpoczyna nowy rok, gdyż kontrakty na nowe statki napływają do nich wielką falą. Najnowszy z nich to zamówienie na dwa duże tankowce VLCC, warte 286 mln dolarów.
Jednostki, które zamówił nieujawniony europejski armator, mają zostać dostarczone w drugiej połowie 2020 roku. Wyposażone w skrubery statki powstaną w zakładzie Hyundai Samho Heavy Industries.
Warto przypomnieć, że parę dni temu koncern zdobył zamówienie na dwa tankowce o nośności 158 tys. dwt od innego europejskiego armatora. Te jednostki także powstaną w zakładzie Samho i będą dostarczone w drugiej połowie 2020 roku. Sam kontrakt zaś opiewa na sumę 138,2 mld dolarów.
- Rynek stoczniowy szybko się odradza, dzięki zbliżającym się regulacjom środowiskowym i rosnącemu zapotrzebowaniu na gazowce LNG. To świetny moment dla wszystkich członków branży na realizację swojego potencjału – powiedział Han Young-suk, prezes HHI.
Gigant stoczniowy postawił sobie za cel w 2019 roku zdobycie kontraktów o wartości 15,9 mld dolarów. To o 20,7 procent większa kwota niż rok temu.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"