PMK
Koreański potentat stoczniowy - Hyundai Heavy Idustries - podzieli się na cztery osobne spółki. Oznacza to, że zostaną od niego odłączone sektory niezwiązane bezpośrednio z działalnością stoczniową. Ma to poprawić efektywność zarządzania i konkurencyjność koncernu - czytamy w oświadczeniu HHI.
Zgodnie z planem Hyundai podzieli się na cztery osobne firmy. W jednej z nich zachowane będzie podstawowa działalność koncernu: budowanie statków, obiektów offshore oraz zakład przemysłowy. Trzy następne spółki będą zajmowały się kolejno: systemami elektro - elektrycznymi, sprzętem konstrukcyjnym oraz robotyką.
Koreańskie stocznie sprzedają poboczne gałęzie swojego majątku i tną miejsca pracy, by poradzić sobie z kryzysem wywołanym przez mniejsze zamówienia ze strony rynku paliwowego. Korea jest ojczyzną trzech największych zakładów stoczniowych na świecie: HHI, Daewoo Shipbuilding & Marine i Samsung Heavy Industries Co Ltd.
Mimo najniższej w historii liczby zamówień w zeszłym roku południowokoreańskie stocznie wciąż wyprzedzają konkurencję. HHI DSME i SHI mogą pochwalić się największym portfelem kontraktów na świecie.
Największym portfelem może pochwalić się DSME, która ma obecnie zamówienia na 118 statków. Drugie miejsce zajmuje HHI z 95 kontraktami, dalej Samsung Heavy Industries 81 kontraktami.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"