PMK
Norweski operator rejsów ekspedycyjnych Hurtigruten zatrudnił firmę Høglund do dostarczania biogazowych systemów zasilania paliwem (FGSS) dla sześciu modernizowanych statków pasażerskich.
W ramach umowy Høglund współpracowałby z HB Hunte Engineering w celu zaprojektowania i skonstruowania w pełni dostosowanych do indywidualnych potrzeb zbiorników i rozwiązań FGSS dla każdego ze statków, zoptymalizowanych do pracy zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i na skroplonym biogazie (LBG).
Hurtigruten używałby rozwiązania FGSS w połączeniu z dużymi zestawami akumulatorów na pokładzie swoich statków, zastępując jego starsze silniki napędzane standardowym morskim paliwem.
Høglund powiedział, że projekt oznaczałby po raz pierwszy przekształcenie dużego statku pasażerskiego na skroplony biogaz - odnawialny gaz wytwarzany z odpadów organicznych.
- Ogromnie cieszymy się, że możemy zaangażować się w tak przyszłościowy projekt, który niewątpliwie wyznaczy nowy poziom w szybko rozwijającym się sektorze rejsów wycieczkowych - powiedział Peter Morsbach, dyrektor ds. projektów w Høglund Gas Solutions.
- Stworzyliśmy zoptymalizowaną konstrukcję zbiornika dla serii sześciu statków, łącząc najnowocześniejszą technologię z innowacyjnym kształtem - powiedział Frerk Brand, dyrektor zarządzający HB Hunte.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"