ew
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy Keppel Offshore & Marine - grupa pozyskała kontrakty o wartości 300 mld dolarów singapurskich (odpowiednik prawie 220 mln dolarów). W ich skład wejdzie projekt i budowa bunkierki LNG z klasą lodową, przebudowa jednostki FPSO oraz instalacja scrubberów na 65 statkach.
Zamówienia zostały pozyskane przez spółki zależne: Keppel Singmarine Pte Ltd (Keppel Singmarine) i Keppel Shipyard Ltd (Stocznia Keppel). Jak powiedział Chris Ong, dyrektor generalny Keppel O & M: "Nowe kontrakty są niezbitym dowodem ogromnej wiedzy naszej grupy w dziedzinie budowy, modernizacji i przebudowy szerokiej gamy jednostek pływających. Poszerzą one nasze doświadczenie w tego typu projektach. Pragnę również przypomnieć, że Keppel O & M posiada gotowe rozwiązania w zakresie zaawansowanych i ekonomicznych rozwiązań takich jak instalacja scrubberów czy projekty jednostek zasilanych LNG. Od połowy stycznia 2020 roku, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wprowadza przepis o 0,5% globalnego ograniczenia emisji siarki w żegludze."
Pierwsza z zawartych umów zawartych przez Keppel Singmarine dotyczy projektu i budowy bunkierki LNG z klasą lodową. Według założeń, ma zostać ukończona w czwartym kwartale 2020 roku. Gotowy statek o pojemności ładunkowej 5800 m³, z notacją klasy Ice Class Arc 4, zostanie wyczarterowany firmie zajmującej się dostawami paliw okrętowych Gazpromneft Marine Bunker i będzie przez nią eksploatowany w rejonie Morza Bałtyckiego. Jak dodają w komunikacie przedstawiciele Keppel Offshore & Marine: "Umowa jest zgodna z obowiązującymi sankcjami".
Projekt ten wykorzystuje spore już osiągnięcia firmy Keppel O & M w dziedzinie jednostek z notacją klasy lodowej, doświadczenia w zakresie kriogeniki a także gotowe rozwiązania przy statkach LNG. Warto przypomnieć, że Keppel O&M przekazała dotychczas 11 statków z klasą lodową
Druga umowa dotycząca przebudowy jednostki FPSO została zawarta ze stocznią Keppel. Będzie ona odpowiedzialna za projekt kadłuba rufowego, wyposażenie a także nowy blok mieszkalny dla 140 osób. Prace mają rozpocząć się już w pierwszym kwartale przyszłego roku a dostawa jest zaplanowana na koniec 2020.
Dodatkowo, Stocznia Keppel zainstaluje scrubbery na 65 statkach należących do różnych armatorów. Oprócz samych projektów i ich instalacji - stocznia przeprowadzi testy i prace rozruchowe. Keppel ma bardzo duże doświadczenie w tej dziedzinie, jak czytamy w komunikacie: "Realizujemy bardzo opłacalne i szybkie projekty. Redukujemy przestoje i maksymalizujemy oszczędności dla armatorów. Do swoich projektów używamy skanowania 3D i zaawansowaną inżynierię."
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"