mk
Pontovremon – masowiec greckiego armatora OCEAN FREIGHTERS został zadokowany w sucym doku SD I w Stoczni Nauta. Statek trafił do Gdyni na remont awaryjny.
Masowiec ma 225m długości i 32 m szerokości, został zbudowany w 2001. Statek wymaga wykonania prac stalowych w zbiornikach balastowych, na poszyciu dennym oraz w zbiornikach paliwa ciężkiego.
Grecja stanowi ważny kierunek eksportowy dla Stoczni Nauta. Greccy armatorzy od lat zajmują czołową pozycję w rankingu największych flot na świecie – zarówno pod względem tonażu, jak i wartości. Według danych analityków z VesselsValue.com pod grecką banderą pływają 4453 statki o łącznym tonażu 206,47 mln GT i wartości 88 mld dolarów.
Nauta ma bogate doświadczenie we współpracy z greckimi armatorami. W ubiegłym roku największym projektem na rynek grecki był remont zbiornikowca Anemos I Capital Ship Management, natomiast w 2015 r. remont klasowy chemikaliowca Mariposa. W drugim półroczu 2016 Nauta nawiązała także współpracę z armatorem gazowców Stealth Marine Corporation, dla którego wykonała remonty trzech jednostek – Gas Cathar, Gas Myth i Gas Ethereal.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"