Z Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. została wyholowana półzanurzalna platforma FPF1. Platforma przejdzie ostatnie próby morskie na Zatoce Gdańskiej przed ostatecznym przekazaniem armatorowi. Jednostka przechodziła kompleksowy remont i przebudowę. Do Remontówki trafiła w listopadzie 2012 roku.
Projekt przewidywał wykonanie remontu części morskiej i modernizację wszystkich systemów okrętowych. Została także przeprowadzona odbudowa części socjalnej, z której korzystać będzie około 70 osobowa załoga platformy. Najważniejszym elementem projektu było zbudowanie od podstaw rafinerii na pokładzie FPF1.
W ramach projektu przeprowadzono m.in. demontaż elementów, które zostały usunięte z platformy, robiąc miejsce na urządzenia rafineryjne. W ramach przeprowadzonych prac zdemontowano około 600 ton stali, urządzeń i wyposażenia platformy.
W ciągu trzech miesięcy od momentu wyholowania platformy FPF1 z Polski rozpocznie się jej eksploatacja przez operatora Petrofac na polach Stella i Harrier w brytyjskiej strefie Morza Północnego.
FPF1 to prawdziwy gigant o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 000 ton.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"