Największa hala produkcyjna fabryki fundamentów morskich elektrowni wiatrowych na wyspie Gryfia w Szczecinie jest gotowa. Teraz prace koncentrują się na wyposażeniu – trwa montaż specjalistycznych urządzeń.
W głównej hali produkcyjnej (pow. 29760 m2) zakończono już wszystkie prace budowlane. Trwa montaż instalacji do obsługi gazów technicznych, niezbędnych do eksploatacji maszyn produkcyjnych. Zamontowano wszystkie 7 suwnic wewnątrz hali. Rozpoczął się proces ich rejestracji, odbiorów technicznych i testów – cztery z nich zostały już dopuszczone do eksploatacji przez Transportowy Dozór Techniczny.
W 95% zakończone są prace związane z montażem automatów do spawania. Trwa dostawa urządzeń przygotowujących krawędzie blach do spawania za pomocą frezowania - zamontowano dwie z czterech frezarek. Zakończyła się dostawa na wyspę wszystkich elementów składowych do walcarki.
Mirosław Winiarski, dyrektor produkcji, powiedział na antenie Radia Szczecin, że pierwsi pracownicy nowej fabryki już pracują. - Obecnie przeprowadzają wstępne próby dopuszczenia technologii spawania offshore\'owej. Główny nabór planujemy w czerwcu - zapowiedział Winiarski.
W fabryce będzie się produkować jedną postawę do elektrowni wiatrowych w ciągu 43 dni. Produkcja będzie odbywać się seryjnie.
Na ukończeniu jest również budowa hali malarni (pow. 4200 m2) – konstrukcja stalowa, okładziny dachu i ścian są już gotowe. Wewnątrz trwa montaż instalacji elektrycznych, sanitarnych oraz instalacji technologicznych. W niższej części hali malarni znajdzie się także aneks socjalny, magazyn farb i pomieszczenia techniczne dla kompresorów.
W obu halach montuje się torowiska, po których na specjalnych wózkach transportowych przemieszczane będą produkowane elementy fundamentów elektrowni wiatrowych.
Fabryka na wyspie Gryfia w Szczecinie to jedyny tego typu zakład na świecie. Koniec budowy kompleksu nastąpi jeszcze w tym roku.
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC