PMK
Stocznia Gibdock z Gibraltaru zakończyła konwersję promu Napoles należącego do Balearii. Od teraz jednostka może pływać na paliwie LNG.
Trzymiesięczny projekt przebudowy był jednym z największych projektów kiedykolwiek zrealizowanych przez stocznię, położoną po śródziemnomorskiej stronie Cieśniny Gibraltarskiej.
Napoles to jednostka o długości 186 m, która może pomieścić 1600 pasażerów i jest pierwszym z pięciu statków, które Balearia planuje przekształcić w na napęd dwupaliwowy, aby spełnić wymogi IMO 2020 dotyczące ograniczenia zawartości siarki.
Gibdock ma już umowę na przekształcenie drugiego statku, Sicilia, który ma dotrzeć do stoczni jeszcze w tym roku.
- Balearia to nasz wieloletni klient, dlatego dokonanie konwersji w naszej stoczni miało sens - powiedział Richard Beards, dyrektor zarządzający Gibdock. - Cieszymy się, że powierzono nam ten przełomowy projekt, który był pierwszym dla nas i dla Balearii. To doświadczenie zapewni, że konwersja Sicilia przebiega jeszcze sprawniej.
Gibdock twierdzi, że projekt wymagał znacznych modyfikacji pokładu 1 promu, aby pomieścić zbiornik paliwa LNG o wadze 200 ton i wymiarach 27 x 6 m. Kolejną kluczową częścią projektu była modyfikacja głównych silników MAN 9L 48/60-A, którą podjęli się inżynierowie z MAN Primeserv.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"