pc
Cięcie blach na przebudowę promów dla Finnlines. Uroczysta ceremonia rozpoczynająca realizację tego projektu odbyła się w Gdańskiej Stoczni Remontowa w piątek. Łącznie przedłużone zostaną cztery jednostki z serii „Breeze” i opcjonalnie dwa dodatkowe statki.
Umowę na przedłużenie promów dla Finnlines Gdańska Stocznia Remontowa podpisała w kwietniu. Do każdego z nich zostanie dołożona wstawka o wadze 1 500 t, która wydłuży je o około 30 m. W umowie stocznia zobowiązała się, że przebudowa każdego promu zajmie mniej niż dwa miesiące. Cały program wydłużania statków natomiast ma się zakończyć w maju 2018 r.
Dzięki przebudowom promy staną się dużo bardziej ekologiczne i zredukowana zostanie emisja szkodliwych substancji.
Koszt wszystkich modernizacji to około 70 mln euro.
To już kolejny projekt stoczni Remontowa dla tego armatora. Obecnie w Gdańsku znajduje się prom MS Finneagle. Montowane są na nim m.in. nowoczesny skrubery. Przebudowywana jest także przestrzeń dla pasażerów. Teraz ta jednostka będzie mogła zabrać na pokład 800 osób oraz załogę.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy