PMK
Koncern naftowy ExxonMobil wraz z Qatar Petroleum zdecydowały się w końcu ruszyć z projektem budowy terminalu Golden Pass LNG w Zatoce Meksykańskiej.
Prace mają ruszyć już w pierwszym kwartale 2019 roku, a sam obiekt ma być gotowy w 2024 roku. Warty ponad 10 mld dolarów terminal skraplający będzie mógł przerobić 16 mln ton LNG rocznie.
Golden Pass zlecił kontrakty inżynieryjne, zamówienia i kontrakty budowlane spółce joint venture firm: Chiyoda International Corporation, McDermott International Inc. i Zachry Group.
Projekt obejmie trzy zakłady skraplania, każdy o przepustowości ok. 5,2 miliona ton rocznie, a także inne powiązane systemy użytkowe.
Projekt wykorzysta istniejącą infrastrukturę, w tym pięć zbiorników LNG o pojemności 155 000 m3, dwa stanowiska morskie, aby pomieścić największych przewoźników LNG, oraz istniejący 69-milowy gazociąg Golden Pass Pipeline z połączeniem do rynków USA.
Golden Pass to część planu ExxonMobil zainwestowania ponad 50 miliardów USD w ciągu najbliższych pięciu lat w budowę i rozbudowę zakładów produkcyjnych w USA.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"