pc
Grupa Eiffage weszła w fazę wyłącznych negocjacji, których celem ma być przejęcie od włoskiej firmy inżynieryjnej Saipem części biznesu skupionej na realizacji projektów morskich. Transakcja powinna zostać sfinalizowana do końca 2017.
Saipem prowadzi projekty z zakresu inżynierii wodnej głównie w Kuwejcie, Kongo oraz Panamie i ma stabilny portfel zamówień. W Polsce firma Saipem pełniła rolę wykonawcy gazoportu w Świnoujściu. W ubiegłym roku (2016) ta część działalności Saipem wygenerowała blisko 100 milionów euro obrotów.
Grupa Eiffage obecnie realizuje już własne projekty w zakresie budownictwa morskiego, głównie we Francji i w Belgii. Planowane przejęcie wzmocniłoby jej potencjał, m.in. dzięki pozyskaniu 110 specjalistów, pracowników Saipem.
Do najgłośniejszych morskich realizacji Eiffage należy śluza wodna Kieldrecht w Antwerpii (Belgia), oddana do użytku w 2016 r. To największy obiekt tego typu na świecie. Sięga 17,8 m poniżej poziomu morza, a jej wymiary w rzucie to 500 metrów długości i 68 metrów szerokości. Do jej budowy zużyto 22 000 ton stali, 795 000 ton betonu zbrojnego, 44 000 m3 asfaltu. Konstrukcja zbudowana została z niezwykłą precyzją. Systemy sterujące otwieraniem i zamykaniem bram śluzy, pomimo swojej ciężkości i ogromu, muszą działać z dokładnością co do milimetra.
Saipem to spółka zależna włoskiej spółki energetycznej Eni, założona w 1957 roku. Obecnie działa w 66 krajach i zatrudnia ponad 34 000 pracowników. Jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie usług wiertniczych, inżynierii, zaopatrzenia, budowy i instalacji rurociągów oraz kompleksowych projektów na lądzie i na morzu, dotyczących rynku naftowo-gazowego.
Grupa Eiffage natomiast to jedna z największych grup budowlanych i operatorów koncesji w Europie. Zatrudnia około 64 tysięcy pracowników i osiąga roczne obroty na poziomie około 14 mld euro. Na całym świecie Grupa Eiffage słynie ze śmiałych, ambitnych i bardzo wymagających realizacji. Przedstawicielem Grupy Eiffage w Polsce jest Eiffage Polska Budownictwo.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"