ew
Dobiegły końca prace nad wydłużeniem dwóch promów należących do Grimaldi Lines. Dzięki przeprowadzonym zabiegom Cruise Roma oraz Cruise Barcelona dołączyły do grona prawdziwych gigantów.
O zakończeniu wszystkich działań związanych z realizacją kontraktu na przedłużenie statków poinformowała firma ALE, która miała istotny udział przy pracach przeprowadzonych w stoczni Fincantieri. Jako pierwsza tej procedurze poddana została jednostka Cruise Roma, która wróciła na trasę jeszcze w kwietniu. Potem prace rozpoczęto przy statku Cruise Barcelona. Przedstawiciele firmy ALE przybliżyli kulisy skomplikowanej operacji.
Oba statki należące do europejskiego potentata przewozów pasażerskich oraz towarowych stały się dłuższe o 30 metrów. W zakładach w Palermo obie 225-metrowe jednostki zostały przecięte, a następnie w ich wewnętrznej części pojawiły się nowe sekcje. Po zakończeniu całej procedury długość promów zwiększyła się do 255 metrów.
Wykonanie prac wymagało użycia odpowiedniego sprzętu. W trakcie zabiegu sięgnięto po specjalistyczny dźwig oraz narzędzia dostarczone przez firmę ALE. Urządzenia pomogły w umieszczeniu na swoim miejscu ważących ponad 2 540 ton elementów. Zostały też wykorzystane do manewrowania sekcją dziobową kadłuba po tym jak nowe elementy zostały przyspawane do części rufowej. Jeszcze przed rozpoczęciem procedury firma ALE zoptymalizowała swój sprzęt do wykonania tego zadania. Sięgnięto po płozy o nośności od 500 do 1000 ton, maszyny samobieżne oraz 96 wytrzymałych lin.
„Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte podczas podobnych operacji, realizowanych na całym świecie. Dzięki temu udało się dokończyć projekt, który pierwszy raz realizowany był we Włoszech” - powiedział Filippo Anello z ALE.
Wydłużenie jednostek Grimaldi Roma oraz Grimaldi Barcelona miało strategiczne znaczenie dla firmy Grimaldi Lines. Oba statki obsługują na co dzień połączenie cieszące się olbrzymim zainteresowaniem połączenie Civitavecchia-Barcelona. Dzięki przeprowadzonemu zabiegowi udało się zwiększyć zdolności przewozowe na tej trasie. Liczba pasażerów, których mogą przyjąć na pokład, zwiększyła się z 3 000 do 3 500 – pojawiły się nowe kabiny przeznaczone dla pasażerów. Linia ładunkowa przeznaczona dla pojazdów osobowych zwiększyła się z 2 400 do 3 000 metrów, a dedykowana pojazdom ciężarowym - z 3 000 do 3 600 metrów. W ramach realizowanych prac pojawiły się też nowe restauracje tematyczne.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"